American Center for Justice condemns the terrorist attack on Aden International Airport

Aden

12/30/2020

American Center for Justice (ACJ) condemns in the strongest possible terms the terrorist operation that targeted Aden International Airport today which coincided with the arrival of the Yemeni prime minister and the new cabinet. ACJ also expresses deep regret over toll on civilians.

American Center for Justice (ACJ) calls the security organs in Aden to urgently investigate this incident in order to bring the perpetrators to justice. furthermore, American Center for justice (ACJ) calls for immediate actions to dismantle the non-state armed entities as these entities are hurdles to achieve durable peace and stability in Yemen.

American Center for Justice (ACJ) considers what happened as a terrorist attack that targets innocent civilians and it definitely violates all international laws and conventions which provide for the criminalization of such act.

المركز الامريكي للعدالة يدين الهجوم الارهابي على مطار عدن الدولي

يدين المركز الأمريكي للعدالة العملية الإرهابية التي استهدفت مطار عدن الدولي اليوم الأربعاء بالتزامن مع وصول رئيس وأعضاء الحكومة اليمنية ويعبر عن أسفه الشديد لسقوط العديد من الضحايا المدنيين بين قتيل وجريح.

يطالب المركز الجهات الأمنية في مدينة عدن بسرعة التحقيق في الحادثة واحالة الجناة الى القضاء، كما يدعو لاتخاذ الإجراءات العاجلة لإلغاء وتفكيك كافة التشكيلات والجماعات والكيانات المسلحة خارج إطار الدولة باعتبارها واحدة من أهم العوائق التي تقف امام تحقيق السلام والأمن في اليمن.

يعتبر المركز ما حدث عمل إرهابي يستهدف أرواح المدنيين وينافي في طبيعته كافة القوانين والمواثيق الدولية التي تنص على تجريم مثل هذه الأعمال .
(ACJ) المركز الامريكي للعدالة
الاربعاء 30 ديسمبر 2020

Leave a Reply